Hogyan posztoljunk a Facebookon? - avagy hogy cselezzük ki az algoritmusát?
2018.01.11. – tudjátok mi ez a dátum? A Facebook Zero, vagyis amikor először kimondta a legismertebb közösségi oldal azt, hogy a családokat, barátokat és a tematikus csoportokat fogja előnyben részesíteni az üzleti oldalakkal szemben. Na igen, a dátumot nem mindenki ismeri, csak érzékeli annak hatásait… Nézzünk kicsit be a kulisszák mögé. A sok kellemetlenség mellett – amit az üzleti szférában tevékenykedők éreznek ezáltal – azért vannak jó dolgok is, ilyenek például azok az irányelvek, melyek segítik őket abban, hogy tudnak mégis eljutni organikus elérésekkel a célközönségükhöz.
Igazából egy fontos dolgot kell, megjegyezzünk és mellé még néhány aprócska trükköt ahhoz, hogy sikeresek legyünk e téren.
Ha a Facebook úgy gondolja, hogy jó a tartalmad, akkor minél több embernek megmutatja azt!
Miből gondolhatja, hogy adott tartalom jó vagy sem? Az általa elért aktivitásokból, hiszen a Facebook célja az, hogy az emberek használják azt és aktívak legyenek, sőt proaktívak, késztessenek másokat is a lelkességre a passzív görgetés és lájkolás helyett. A 2019-ben behozott Click-Gap nevű merőszám is például azt vizsgálja, hogy melyek azok a bejegyzések, amik a legnagyobb számban aktivitásra késztetik a közönséget.
Milyen eszközökkel lehet elérni, hogy a posztunkat minél több embernek megmutassa a háttérben működő algoritmus?
Beszélgetés kezdeményezésével a bejegyzések alatt.
Minél többen osztják meg a bejegyzést, annál érdekesebbnek tűnik a tartalom. Főleg aktivizáló tényező, ha egy ismerős által van megosztva adott poszt.
Adott téma tényleg érdekelje a célcsoportot, hiszen az algoritmus is így gondolkozik, és azokat a tartalmakat mutatja meg nekik, amik az érdeklődési körükbe esnek.
Változatos legyen a tartalom megjelenési módja. Mit értek ez alatt? Gondoljatok csak bele egy egyszerű dologba, hogy a Facebooknak is mekkora feladata van az által, hogy párhuzamosan kell megjelenítenie az oldalak bejegyzéseit, a csoportok általi kiírásokat, a hirdetéseket, és akkor nem beszéltünk még a szavazásokról, eseményekről, képekről, videókról, linkekről… Ugye néha kicsit meg kell fordítani a nézőpontot ahhoz, hogy lássuk a lényeget! Egyszóval az üzleti oldalunkon is az a célszerű, ha a fent említett és egyéb hasonló eszközöket változatos formában használjuk.
Lehet a szövegben CTA – vagyis „call to action”, magyarul valami olyan felhívás, felszólítás, ami cselekvésre készteti a követőket, de ami ennél is fontosabb, hogy a poszt mondanivalójával győzd meg őket inkább arról, hogy aktívak legyenek, tehát a lényeg a minőségi tartalom!
Vannak olyan bejegyzés típusok, melyek használatakor sejtheted, hogy sok emberhez el fog jutni. Ilyen például a videó is. Ez egyrészt azért lehet, mert a legtöbb poszt nem ilyen formájú, vagyis a legtöbbnek a készítéséhez képet, fotót használnak a marketingesek/vállalkozók. Szóval, ha egy ilyen fajta tartalmat hoztok létre, már csak azért is több emberhez fog eljutni, hogy a számukra megjelenített összkép változatos maradjon. Másrészt, ami még a videók terén fontos, hogy a közösségi média algoritmusa azt is vizsgálja, melyek azok a felvételek, amik 1 percnél tovább kötik le a nézőközönséget, továbbá, melyek azok, amik ismételt megtekintéseket generálnak.
Első kommentbe kérdés vagy link írása (ezt már személyes profilról).
Ha részletesen jellemzed a célcsoportod annak demográfiai jellemzőivel, érdeklődési körével és esetleg még magatartási mintát is tudsz hozzá társítani; illetve minőségi kreatívot tudsz kreálni és megfelelően választod ki a hirdetési célodat is, akkor neked érdemes fizetős hirdetésbe is belefektetned a pénzed, illetve az energiád, mely megint csak segíthet a közönséged elérésében.
Ha olyan jellegű a vállalkozásod, illetve nyitottak a követőid egy közösség használatára, ahol kifejezetten tematikus témák jelennek meg, ahol a résztvevők kommunikálhatnak egymással, akkor a csoport létrehozását ajánlom neked. Ez több szempontból is előnyös lehet. Egyrészt főleg azért, mert ha itt teszel ki üzenetet, akkor az a csoporttagoknak értesítésként megjelenik, tehát sokkal nagyobb az esélye annak, hogy azt el is olvassák, mintha csak az üzleti oldaladon jelenítenéd meg. Másrészt itt használhatsz olyan elemeket is, ami már egy oldalnál nem engedélyezett, ilyen például a szavazás. Harmadrészt, ha a célközönségedet érdekli a téma, folyamatosan tudsz neki hírértéket megjeleníteni, akkor nyerő vagy, hiszen biztos lesz a sikered!
Ha további kérdésed lenne vagy segítségre van szükséged a social media kezelésében, keress minket bátran!